Speedo Says...

5 טעויות נפוצות בשחייה וכיצד לתקן אותן

5 טעויות נפוצות בשחייה וכיצד לתקן אותן
שיפור טכניקת השחייה עוברת, כמו בכל תחום בחיים, בהכרת הטעויות הנפוצות ובמתן תשומת לב אליהן. לא סתם הפתגם המפורסם מכריז כי זיהוי הבעיה הוא חצי דרך לפתרון שלה. אז האם גם השחייה שלכם סובלת מטעויות? לכבוד משחה ספידו הבינלאומי בכנרת אורי סלע מייסד שיטת ה-WEST והבעלים של רשת "עולם המים" בפוסט מיוחד בנושא.

החיים שלנו מלאים בדברים אשר מוציאים אותנו מאיזון. נראה כי שחייה נכונה, מאוזנת ורגועה תסייע לכם לתחושה טובה יותר ולהתקדם קדימה, או כמו שאמרו פעם באחת מפרסומות הבטיחות בדרכים "אלכסון הוא אסון" – שחיינים שחותכים קו סימטריה יכולים לפגוע לעצם בגוף. בפוסט זה נתמקד בטכניקת החתירה, אך נראה כי בכל סגנון וסגנון ישנן טעויות ששווה לשים רליהם לב. במידה ותרצו שנסייע לכם לשפר את סגנון השחייה, לחצו כאן והשאירו פרטים.

צילמנו עבורכם מספר תרגילים, טעויות סגנון שגורמות לנו לצאת מקו זרימה ובשל כך לחתוך את קו הסימטריה. בסרטונים אלו תוכלו להבחין כיצד נראית הטעות וכיצד ניתן לתקן אותה.

טעות מספר 1:

שחיינים רבים משתדלים למתוח את היד בשחיית חתירה (כי אמרו להם), אך הם מותחים את היד במים למטה במקום קדימה, המטרה שלנו היא להבין את עומק המתיחה (דגש 5) שלנו, ולא למתוח כלפי מטה. התוצאה היא עליה וירידה של הגוף וכמובן של הראש. 1/4 מהמאמץ שלנו בגריפה, מתבזבז על הרמת הראש וחזרה לקו המים, כאשר במקרים קיצוניים נוצר לחץ חזק מאוד בצוואר.

התרגיל: ראש עולה ויורד במים (בזמן המתיחה ראש יורד)

טעות מספר 2:

ישנם שחיינים שמחליפים ידיים רק כאשר יד נוגעת ביד, או מתחילים לגרוף רק כאשר היד השניה נוגעת במים. מה שקורה לגוף כאשר שתי הידיים נמצאות קדימה הוא שאין התקדמות ואז הגוף צולל מטה. ניתן כמובן לעבוד עם הרגליים, אך כפי שאתם זוכרים מאימוני ה-WEST, אנו ממליצים לא לעבוד כמעט עם הרגליים, כך שמה שנוצר זה שוב, סגנון מקוטע, עליה של הגוף למעלה ומטה והמאמץ אינו מכוון להתקדמות אלא לאיזון הגוף.

התרגיל: ראש עולה יורד (יד, יד)

טעות מספר 3:

השלב הראשוני בשחייה הוא קו זרימה נכון. הכוונה היא שהראש ישר ואינו זז בזמן שהידיים גולשות קדימה. לפעמים, אומרים לכם למתוח עד הסוף או לגעת עם כתף בלחי – המטרה שלכם בשחייה, על מנת לשפר את היד שחותכת קו סימטריה, זה לשחות עם הראש מול קו הרצפה (מבט אל קרקעית הבריכה) ולהרגיש שהראש לא זז ימינה ושמאלה. דרך נוספת היא לשחות עם שנורקל ואז במידה והגוף זז ימינה ושמאלה, נכנסים לנו מים.

התרגיל: יד חותכת קו סימטריה

טעות מספר 4:

כשאנו רוצים מאוד לסיים תנועה וגם לגלגל את הגוף, הרמת המרפק שלנו גורמת לנו לצאת מאחורי הגב. הדבר יוצר לחץ חזק מאוד בשכמה, בצוואר ולפעמים סחיטה לא נכונה של הגב התחתון. מה שיש לעשות הוא לנסות להעביר את המרפק מהצד ואפילו בזמן הנשימה לראות שאכן המרפק נמצא רחוק מהראש ולא מעליו.

תרגיל: מרפק יוצא מאחורי הגב

טעות מספר 5:

שחיינים רבים אינם מרימים מרפק או יותר נכון, לא מגלגלים את הגוף מספיק. מה שנוצר הוא סגנון של זריקת ידיים מהצד ובפעמים רבות גם גרירת מרפק על המים. המצב יוצר לחץ על הצוואר ובדרך כלל אנחנו לא מצליחים ממעבר של היד מהצד למתוח קדימה ולגלוש, ואז ישנו חיתוך של קו סימטריה בשחייה ושוב ניסיון לאיזון בתוך המים. גם שחיין מנוסה מתקשה להתיישר בהכנסה כזאת למים. (הכנסת יד למים מהצד).

תרגיל: יד מגיעה מהצד