Speedo Says...

לימוד שחיית ילדים לקיץ שקט יותר

לימוד שחיית ילדים לקיץ שקט יותר

הקיץ והחופש הגדול כבר פה וזה הזמן לשלוח את הילדים לשיעורי שחייה. לשחייה יתרונות רבים, פתרון קריר לעומס החום, הילדים אוהבים את הפעילות במים, השחייה מחזקת את השרירים ותורמת לתחושת ביטחון לילדים. בצד היתרונות יש גם סכנות. לכן, יש לנקוט באמצעי זהירות, להצטייד בציוד איכותי כדי לשמור על הילדים שלנו מסכנת טביעה ולאפשר להם לרכוש מיומנויות בסביבה בטוחה.

לימוד שחייה לילדים בגיל צעיר

לימוד שחייה לילדים כדאי להתחיל מגיל 4-5, יש הורים שיתחילו לקחת את ילדיהם לשיעורי שחיה  מיוחדים כבר בגיל חצי שנה. בשיעורים אלה, המדריכים מתרגלים יחד עם ההורים והתינוקות תנועה במים, בטחון ומגיעים גם למצבי צלילה.

בגיל 4-5 הילדים יכולים להישמע להוראות המדריכים וללמוד בהדרגה את התנועות הנכונות לציפה ושחייה במים. הילדים מתרגלים קואורדינציה במים, מחזקים את השרירים במיוחד בחגורת הכתפיים והופכים להיות חזקים יותר. הילד משפר את הנשימה, מוציא הרבה מאוד מרץ וכשהוא מגיע לשלב בו הוא שוחה באופן עצמאי, הוא מגיע לבריכה עם הרבה ביטחון עצמי ויכולות להתמצא במרחב המימי.

איך מלמדים את הילדים לשחות?

לימוד שחייה לילדים יכול להתבצע בקבוצות או בשיעורים פרטיים. הבחירה בין שתי האפשרויות תלויה מאוד באופיו של הילד ובמידת החרדה שלו מהמים.

לימוד השחייה יערך בשלבים:

השלב הראשון הוא הקניית הרגלים במים ומיומנויות הדרושות למהלך השחייה. הילדים יתרגלו הליכה במים, הכנסת ראש למים והוצאת אוויר במים.

הילדים ילמדו מיומנויות של ציפה וביצוע תנועת חץ במים, בה הידיים פשוטות קדימה והגוף מתקדם בתנופה בעזרת  תנועות רגליים.

לאחר שרכשו הילדים מיומנויות בסיסיות יעברו לשלב לימוד סגנון השחייה. בתי ספר שונים לשחייה שמים דגש על סגנונות שחייה שונים. בשורה תחתונה הילדים ילמדו את תנועות הרגליים והידיים, כאשר כל תנועה תנותח בנפרד ולאחר מכן יעבדו על שילוב וקואורדינציה בין התנועות.

אביזרים לטובת הביטחון במים

במהלך הקורס ללימוד שחייה, הילדים זקוקים לציוד לשחייה. מומלץ לצייד את הילדים בציוד איכותי של אחד ממותגי השחייה הידועים והאמינים. דרוש ציוד איכותי עמיד לשהייה ממושכת במים, עמיד לכימיקלים הנמצאים בבריכות או במליחות של הים.

נמנה רשימת ציוד לשימוש בלימוד שחייה לילדים אשר חלקם משמש אותם אחר כך כשחיינים עצמאיים:

  • ביגוד לשחייה – האפשרויות הן רבות. כדאי לרכוש בגדי ים נוחים לשחייה, לא גדולים מדי, כדי שלא יחליקו מהגוף. חשוב מאוד שהביגוד יאפשר מרחב תנועה ויספק תחושת נינוחות במים ומחוצה להן.
  • משקפת איכותית – לשמירה על העיניים מצריבה של כימיקלים בבריכה או מהמליחות בים, לכן גם חשוב לרכוש משקפת עמידה לחומרים אלה. כמו כן, המשקפת מאפשרת לשחיין לראות את סביבתו ואת הכיוון אליו הוא שוחה. המשקפת אמורה להתאים לגודלו של הראש באמצעות רצועות עמידות בצדדים ולהיצמד בוואקום לעיניים למניעת חדירתם.
  • מצופים – אפשר לצייד ילדים שטרם למדו לשחות או שאינם מרגישים מספיק בטחון במים במצופים אשר יקלו על הילדים לצוף והם יוכלו לבצע תנועות מבלי לחשוש משקיעה במים, גם במים העמוקים. כמובן שמצופים מהווים שלב ביניים והם אינם עתידים להישאר לתקופת זמן ארוכה.
  • כובע שחייה – משמש בעיקר מי שיש לו שערות ארוכות. בשחייה תחרותית, כל השחיינים חובשים כובע אשר מפחית את החיכוך עם המים ושומר על חום הגוף מהטמפרטורה של המים.
  • סנפירים -מחומרים איכותיים אשר לא יכבידו על כפות הרגליים ויתאימו לגודלן. הסנפירים משמשים להאצת התנועה במים והופכים את תנועת השחייה לפחות מאומצת, לגמישה וחלקה יותר.
  • אטמי אוזניים – מי שאוזניו רגישות ומתמלאות מים, ולמי שידוע כסובל מדלקות אוזניים כרוניות כדאי להיכנס למים עם אטמים ובכך למנוע דלקות עתידיות. חשוב לחטא את האטמים לאחר השימוש.

 

לסיכום, ילדים הלומדים לשחות מסגלים מיומנויות ויודעים להתמודד עם מצבים שונים במים. מיומנות השחייה בשילוב עם הציוד המתאים יתנו ראש שקט ובטחון להורים כאשר ילדיהם שוהים במים.